معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

 ۱۴ مرکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود 

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:‌ ۱۴ مرکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی در سطح استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از خیرین مرکز نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل اظهار داشت: این مرکز آموزشی در جلب و جذب کمک‌های خیرین به شایستگی عمل کرده و توانسته از این کمک‌ها در راستای توسعه خدمات‌رسانی به معلولان در این مرکز بهره‌برداری کند که باید به عنوان الگویی عملی و آموزشی برای سایر مراکز در سطح استان باشد.

وی از کمک 66 میلیارد ریالی خیرین استان اردبیل به مراکز نگهداری از معلولان در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 33 مرکز نگهداری از معلولان جسمی، ذهنی و حرکتی در استان فعال بوده که خدمات مختلفی اعم از پرستاری، بهداشتی، دارویی، درمانی، روانی، رفاهی و تخصصی به یک هزار و 500 معلول این مراکز ارائه می‌دهند اما با توجه به اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی ارائه خدمات به این افراد نبوده و نیازمند کمکهای مردمی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیلبا تاکید بر شناسایی و جذب هر چه بیشتر خیرین اردبیلی مقیم خارج و استانهای دیگر به حوزه کمک به مراکز معلولان بیان کرد: براساس هدفگذاریهای انجام شده تا پایان امسال 14 مرکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

ستاری با اشاره به اقدامات در راستای شنوایی‌سنجی نوزادان تازه متولدشده در استان تصریح کرد: در قالب طرح شنوایی‌سنجی کودکان تازه متولدشده، این کودکان پس از تولد در بیمارستان مورد شنوایی سنجی قرار می‌گیرند تا در صورت وجود مشکلات و نارسایی‌ها در زمینه رفع آنها اقدامات سریع و به‌موقع انجام شود.

وی از ارائه تسهیلات تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دومعلول و بیشتر در استان خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات 30 میلیون تومان در مناطق شهری و 22 میلیون تومان در مناطق روستایی بوده که می‌تواند گامی مهمی در راستای ایجاد و تامین سرپناه برای این خانوارهای نیازمند در استان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش سه برابری مستمری تحت حمایت بهزیستی اظهار کرد:‌در استان اردبیل 9 هزار مستمری‌بگیر از مزایای این افزایش مستمری بهره‌مند شدند که این امر می‌تواند مشکلات معیشتی و مالی آنها را تا حدود زیادی برطرف کند.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی