معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اولین بار در کشور در آق قلا

طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برای اولین بار در کشور در شهرستان آق قلا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در آق قلا گفت : طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه راهکاری زیر نظر سازمان جهانی بهداشت برای ارتقاء کیفیت زندگی افراد معلول و یا بیماران خاص است.

 انوشیروان محسنی بند پی با بیان اینکه در این طرح با استفاده از روشهای تسهیل گر افراد نیازمند به درمان بازگشت پذیری سریعتری به جامعه دارند افزود : در  این طرح توانمندی های افراد معلول در ابعاد مختلف جسمی و ذهنی شناسایی و تقویت می شود و آنها می توانند به عنوان نیروی کار آمد در جامعه حاضر شوند.

وی همچنین درباره خدمات حمایتی اقتصادی از معلولان گفت : تا کنون برای خانه دار شدن یازده هزار خانواده دارای دو معلول به بالا و 55 هزار خانواده تک معلول و یا زن سرپرست خانواده اقدام شده است.

وی ایجاد 48 هزار فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش بهزیستی هم از دیگر خدمات این سازمان اعلام کرد.

او گفت : اطلاعات یک میلیون و سیصد و پانزده هزار معلول در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است.

وی همچنین با اشاره به استقرار تیم سلامت روان با هدف حمایت روحی از خانواده های آسیب دیدگان حادثه معدن آزادشهر گفت : این سازمان با اجرای طرح محب در حوادث و بلایای ناگهانی به کاهش آسیب های روحی بازماندگان کمک می کند.

امروز همچنین با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور سامانه ثبت الکترونیکی طلاق ، طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج و بررسی مقدمات راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی در شهرستان های آق قلا ، بندرترکمن ، کلاله ، مینودشت و گمیشان اجرایی شد.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی