معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

۸۰ درصد کودکان زنجانی زیر پوشش غربالگری نابینایی قرار گرفتند

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پوشش ۸۰ درصدی کودکان در طرح غربالگری نابینایی گفت: ۱۳ هزار و ۴۰۰ معلول در روستاهای استان زنجان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد محمدی قیداری امروز در جشن اشتغال و بهتر زیستن مددجویان اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید" نامگذاری کرده است، یکی از بخش‌هایی که در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان مغفول مانده در این جشن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مقرر شده که باید 10 درصد از جامعه هدف بهزیستی با توانمندسازی از چرخه حمایتی این سازمان خارج شوند و افراد و گروههای موفق در این عرصه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان پیشگیری از معلولیت‌ها را از راهبردهای مهم دولت خواند و گفت: تنبلی چشم یکی از علت‌های شایع در بروز نابینایی است که با سنجش کودکان گروه هدف در پایگاه‌های این سازمان، 80 درصد کودکان استان زنجان تحت پوشش این سنجش‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد کودکان یک تا 10 روزه از معاینات پزشکی در طرح غربالگری ناشنوایی بهره‌مند شدند، ابراز کرد: 22 نفر از این کودکان ناشنوا تشخیص داده شدند که برای اقدامات درمانی و کاشت حلزون به مراجع مربوط ارجاع داده شدند.

محمدی پیشگیری از اختلالات ژنتیکی را از قویترین برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: ارائه مشاوره به زوجین در شرف ازدواج از سال گذشته کلید خورده و آگاه‌سازی گروههای هدف جامعه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیکی خاطرنشان کرد: 50 درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که با پیشگیری می‌توان از بروز بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مورد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: اعتیاد یکی از مهمترین محورهای این موضوع است و سال گذشته 7 هزار نفر به کمپ‌های موجود در سطح استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد وظایف سازمان بهزیستی در استان زنجان برون‌سپاری شده است، ابراز کرد: 56 موسسه خیریه با بهزیستی همکاری می‌کنند و این سازمان از مرکزمحوری به سمت خانواده‌محوری در حرکت است.

محمدی با اشاره به اینکه 13 هزار و 430 معلول در روستاها شناسایی شدند، عنوان کرد: افرادی که از خدمات بهزیستی بهره‌مند نبودند زیر پوشش این سازمان قرار گرفتند.

وی تعداد معلولان دچار ضایعه نخاعی زیر پوشش را 291 نفر برشمرد و گفت: این افرد به دلایلی مانند بی‌احتیاطی در رانندگی یا عدم رعایت موارد ایمنی در هنگام کار به این ضایعه دچار شدند و از خدماتی مانند هزینه‌های حق پرستاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 500 دانشجوی معلول به طور رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، ابراز کرد: هزینه ایاب و ذهاب 870 دانش‌آموز معلول استان زنجان نیز پرداخت می‌شود.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی