معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

 راهکارهای مدرسان بین المللی برای رشد ورزش معلولان ایران

نشست هماهنگی مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و سه مدرس کمیته بین المللی پارالمپیک برای رقابت های دو و میدانی قهرمانی کشور معلولان برگزار و راهکارهای رشد و توسعه ورزشی معلولان ایران در این نشست بررسی شد.

رقابت های دو و میدانی قهرمانی کشور معلولان از صبح روز پنج شنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز می شود. این رقابت ها زیر نظر نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک و با مراسم افتتاحیه آن با حضور فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می شود.

بر همین اساس، دوره های بین المللی کلاس بندی و داوری سطح دو از یازدهم اردیبهشت ماه جاری با با حضور مدرسان کمیته بین المللی و سی و دو شرکت کننده در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و آکادمی ملی پارالمپیک برگزار شد.

'ژانل الدریج 'مدرس اهل استرالیا دوره داوری سطح دو، 'حلیم جبالی ' مدرس از کشور تونس و' تاتسورو ایبوسوکی ' از کشور ژاپن تدریس دوره کلاس بندی بین المللی را بر عهده داشتند.

نشست هماهنگی و ارزیابی دوره های کلاس های بین المللی عصر امروز (سه شنبه) با حضور مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران برگزار شد.

در این نشست 'ژانل الدریج 'مدرس کلاس داوری با ارزشمند خواندن دوره داوری سطح دو گفت: دوره بسیار موثری بود و داوران ایران می توانند بهتر از موقعیت فعلی باشند. داوران شرکت کننده در کلاس مشارکت و انگیزه بسیار خوبی برای آموختن داشتند و من باور دارم که داوران موفقی خواهند بود.

'حلیم جبالی'مدرس اهل کشور تونس دوره کلاس بندی بین المللی نیز با اظهار خرسندی از اولین حضورش در ایران افزود: شرکت کنندگان در دوره کلاس بندی بین المللی دانش و مهارت مطلوبی داشتند و اگر انگیزه مضاعف و امکان حضور گسترده تر در رویدادهای ورزشی برای آنها فراهم شود، توسعه ویژه ای را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

'تاتسورو ایبوسوکی 'مدرس اهل ژاپن دوره کلاس بندی با اظهار رضایت از دوره کلاس بندی بین المللی اظهار داشت:

ژاپن میزبان المپیک و پارالمپیک 2020 است ولی در پارالمپیک 2016 ریو موفق نبود.

وی با اظهار امیدواری برای همکاری های ورزشی بیشتر بین کمیته ملی پارالمپیک ایران و ژاپن تاکید کرد: امیدوارم در آینده ایران و ژاپن تمرین های تیمی مشترک، دوره های مربیگری ، همکاری و تعامل گسترده تری نسبت به گذشته داشته باشند.

پس از پایان سخنان مدرسان بین المللی دو و میدانی مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: امیدوارم برگزاری این کلاس ها که برای ورزش معلولان ایران تجربه جدیدی است، برای مدرسان نیز همین طور باشد.

وی افزود: یقین داریم که اثرات کلاس را در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در روز های آینده مشاهده خواهیم کرد.

اشرفی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک تاکنون میزبانی بیش از سیزده دوره کلاس بندی بین المللی را بر عهده داشته است و نگاهمان به دوره های کلاس بندی در بیست رشته ورزشی که در جریان اعزام های مختلف قرار دارند، افزایش و توسعه است.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی