معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

 بیش از سه هزار تن از خدمات حمایتی و توابخشی بهزیستی گیلانغرب بهره مندند

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: بیش از سه هزار تن نفر از خدمات حمایتی، توانبخشی ، مشاوره ای، مددکاری، آموزش های پیش از ازدواج و پیش از طلاق، مهارت های مختلف زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی بهزیستی گیلانغرب بهره مندند.

فرهاد همتی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب که با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: هم اکنون 2 مجتمع غیردولتی خیریه هم به بیش از 600 تن از مددجویان، زنان سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست، ایتام و نیازمندان زیرپوشش بهزیستی گیلانغرب خدمات ارائه می دهند.

وی اظهارداشت: درحوزه امور پیشگیری نیز سه مرکز مشاوره، پایگاه سلامت روان اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد توانسته اند برنامه های خود را سرعت ببخشند و با اجرای آموزش و تشکیل کارگاه های پیشگیری، علاوه بر آگاه سازی، خدمات لازم را نیز به مردم ارائه دهند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: در بخش اشتغال و مسکن هم در چهار سال گذشته، 40 مسکن مناسب شهری تحویل مددجویان زیرپوشش بهزیستی شد و 300 اشتغال پایدار نیز برای مددجویان و معلولان ایجاد شده است.

همتی نبود واحد توانپزشکی، محرومیت و محدودیت مکانی معلولان در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی و ارتوپدی فنی و ضرورت افزایش اعتبارات درمانی و هزینه های موردی مددجویان و معلولان را از جمله مشکلات فراروی در گیلانغرب ذکر کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تقویت نهادهای حمایتی، محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم با اولویت استان هایی که درگیر موضوع جنگ تحمیلی بوده اند براساس برنامه توسعه ششم کشور نهایی شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

فرهاد تجری از برنامه مشترک مجلس و دولت برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و ساماندهی وضعیت اقتصادی و اجتماعی این قشر، افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و برنامه پیشگیری از معلول زائی و غربالگری ازدواج نیز خبر داد.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی