معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

از اختلال در سرویس‌دهی بیمه به جانبازان تا عدم دلسوزی بنیاد شهید

یک جانباز قطع نخاعی در استان همدان گفت: حقوق پرداختی به جانبازان قطع نخاعی کفاف زندگی عادی آنها را نمی‌دهد به طوریکه هزینه‌های این بیماران 20 برابر هزینه یک فرد عادی است.

دکتر ابراهیم محمودآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حقوق ثابت هر جانباز قطع نخاعی یک میلیون و 900 هزار تومان و حق سرپرستی همسرانشان نیز یک میلیون و 500 هزار تومان است، افزود: این بیماران برای ایاب و ذهاب، مسافرت رفتن و حتی تردد در سطح شهر با مشکل جدی مواجه هستند و این میزان حقوق حتی کفاف هزینه تردد آنها را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک سفر کربلا برای یک جانباز قطع نخاعی نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه دارد در حالیکه یک فرد عادی با یک تور به راحتی با یک و یا دو میلیون می‌تواند به عتبات عالیات سفر کند.

محمودآبادی تأکید کرد: حق سرپرستی به جانبازانی که در آسایشگاه به سر می‌برند و سرپرستی برای آنها وجود ندارد، تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تقریبا 10 سال است تغییر محسوسی در حقوق جانبازان قطع نخاعی حادث نشده است، افزود: هر ساله همزمان با افزایش حقوق کارمندان، حقوق جانبازان نیز افزایش می‌یابد.

عضو انجمن قطع نخاعی استان همدان با اشاره به تأمین هزینه‌های درمان خود گفت: بنیاد شهید برای تأمین هزینه‌های درمان جانبازان با بیمه ایران تعهد بسته است اما به علت تأمین نکردن تعهداتش با بیمه ایران تقریبا دو سالیست به طور مرتب سرویس ارائه نمی‌دهد و در سال‌های اخیر جانبازان علاوه بر مشکل بیماری، نگران تأمین هزینه‌های درمان خود نیز هستند.

محمودآبادی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی سن جانبازان بالا رفته و انتظار توجه بیشتری از سوی دولت و بنیاد شهید دارند،  خاطرنشان کرد: تقریبا 5 سال پیش بنیاد شهید یک سفر شیراز برای جانبازان قطع نخاعی تدارک دید اما اکنون پس از 5 سال جانبازان نیاز به مسافرت دارند.

وی به مشکلات اشتغال فرزندانشان اشاره کرد و گفت: در شهر همدان 230 جانباز 70 درصد و 13 جانباز قطع نخاعی وجود دارد که یک و یا دو تن از فرزندان تمامی این افراد بیکار هستند.

بنیاد شهید دلسوزی لازم را با جانبازان ندارد

محمودآبادی با بیان اینکه بنیاد شهید پیش از ارائه هر گونه خدمتی آن را در بوق و کرنا می‌کند، تصریح کرد: در هنگام استخدام هستند افرادی که ایثارگران را به حاشیه می‌برند و بهانه‌جویی می‌کنند به طوریکه می‌توان با صراحت گفت بنیاد شهید دلسوزی لازم را با جانبازان ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عدم مناسب‌سازی سطح شهر برای معلولان و بیماران قطع نخاعی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از فعالیت‌ها در حد تبلیغ است و یک بیمار و جانباز قطع نخاعی برای انجام یک سونوگرافی ساده مشکلات بسیار زیادی دارند چرا که سطح شهر و حتی کلینک‌های درمانی مناسب تردد این افراد نیستند.

وی با تأکید بر اینکه همواره به علت عدم مناسب‌سازی دغدغه رفتن به دکتر داریم، خاطرنشان کرد: بیش از 20 سونوگرافی در شهر وجود دارد اما جانبازان فقط می‌توانند در کلینیک الوند سونوگرافی انجام دهند که آن هم سطح شیب‌دار بسیار زیادی دارد.

مسئولان حداقل در جمع ما حضور داشته باشند

عضو انجمن قطع نخاعی استان همدان با بیان اینکه مسئولان باید ما را درک کنند و حداقل در جمع ما حضور یابند، افزود: دو سال است که از معاون سیاسی استاندار درخواست کرده‌ایم زمانی را درنظر بگیرند که در استانداری حضور یابیم و مشکلاتمان را بیان کینم اما نه تنها این مسئولان خودشان به انجمن قطع نخاعی سرکشی نمی‌کنند بلکه وقتی ما درخواست جلسه می‌دهیم نیز پیگیری نمی‌کنند.

وی به دیدگاه مردم درباره این افراد اشاره کرد و گفت: متأسفانه به علت عملکرد بدی که بنیاد شهید در زمینه ارائه خدمات و تبلیغات آنها داشته، موجب بدبینی مردم شده است.

محمودآبادی در پایان تأکید کرد: مردم کشور ما مردمانی نجیب هستند اما اگر تمرکز بیشتری در زندگی جانبازان و ایثارگران داشته باشند، بدبینی‌های ایجاد شده رفع خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی