معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

بانوی پارالمپیکی دو و میدانی در ماده پرتاب نیزه، می‌گوید ورزش جانبازان و معلولان خوزستان در فقر امکانات به سر می‌برد.

هاشمیه متقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، در خصوص تمرینات خود، اظهار کرد: در هر هفته شش جلسه تمرینی از روز شنبه تا پنج‌شنبه دارم و روزهای جمعه نیز فقط متعلق به ریکاوری است.

وی درباره مسابقات پیش‌روی خود نیز عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی برای جهانی و انتخابی لیگ باشگاهی و همچنین پارآسیایی را پیش‌رو دارم.

متقیان در ادامه با اشاره به شرایط سخت تمرینی در استان، گفت: شرایط خیلی سخت است، ولی مجبور هستیم که خودمان را با این وضعیت وفق دهیم. ما رختکن نداریم و در همان زمین تمرینی‌مان زیرانداز پهن و لباس‌های‌مان را عوض می‌کنیم و مسوولان نیز از نزدیک وضعیت ما را دیدند و قول و وعده دادند.

وی ادامه داد: از جمله افرادی که از نزدیک وضعیت ما را مشاهده کردند، آقای کیانی‌زاده مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان و آقایان ساری و الباجی نمایندگان اهواز بودند اما هیچ کاری برای‌مان انجام ندادند و صحبت‌های‌شان فقط در حد حرف بود. من از استانداری نیز درخواست کار داشتم که قول دادند اما بازهم سر حرف خودشان نماندند.

این بانوی دو و میدانی‌کار خوزستانی گفت: از جمله مشکلات فعلی ما این است که رختکن نداریم و همچنین وسایل تمرینی ما فرسوده هستند؛ به طوری که باید جایگزین شوند. به عنوان مثال نیزه‌ای که 600 گرم بوده اکنون به دلیل فرسودگی وزن آن کم شده و باید تعویض شود. به هر حال محیط‌های ورزشی در سطح حرفه‌ای هزینه‌بر هستند.

وی بیان کرد: بعد از مسابقات پارالمپیک کسی از من نپرسید که نیاز و هدفت چیست و در کل حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد. بعد از این رقابت‌ها نفر چهارم پارالمپیک که از استان کرمان بود، 20 میلیون تومان دریافت کرد ولی به من تنها یک میلیون تومان دادند.

متقیان با بیان این‌که ما در فقر امکاناتی به سر می‌بریم، گفت: اگر کمی بیشتر حمایت می‌شدیم و اگر امکانات بیشتری برای‌مان فراهم می‌کردند، 100 درصد مدال‌های بیشتر و بهتری کسب می‌کردیم. ما اگر حمایت شویم، چه در سطح جهانی و چه پارالمپیک می‌توانیم کسب مدال کنیم.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی