معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: این میزان ۴.۶ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.




محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی در این خصوص اظهار کرد: قانون برنامه توسعه ششم که سازمان را ملزم کرده بود تا مستمری مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) را بر مبنای 20 درصد حقوق مصوبه‌ی سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه‌ی 96 اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه طبق برنامه عمل کرده و از اول فروردین ماه از محل اعتبار یارانه، این افزایش اعمال شده و مبالغ به حساب بانکی افراد تحت پوشش واریز شد.

وی با اشاره به اینکه با اعمال این برنامه، مستمری افراد تحت پوشش تا ۴.۶ برابر افزایش یافته است،

تاکید کرد: مبل واریز شده به خانوارهای پنج نفره اکنون معادل 465 هزار تومان است که با احتساب مجموع حق یارانه(227هزار و 500 تومان)، معادل 692 هزار و 500 تومان می‌شود.

ارشدزاده با تاکید بر اینکه در گذشته، مستمری افراد تحت پوشش برابر با 100 هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره بود، تشریح کرد: اکنون شاهد افزایش چهار برابری این مبلغ بوده‌ایم که این افزایش قابل توجه است و می‌تواند بخشی از نیازهای خانوار را پاسخ دهد.

وی تشریح کرد: با اجرای این برنامه و افزایش مستمری مددجویان و معلولان تحت پوشش، خانوارهای یک نفری در مجموع مستمری و رایانه‌ای معادل 193 هزار و 500 تومان، خانوارهای دو نفره معادل 340هزار تومان، خانوارهای سه نفره معادل 465 هزار و 500 تومان، خانوارهای چهار نفره معادل 601 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره نیز مبلغی معادل 692هزار و 500 تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: این افزایش مستمری از 95 هزار تومان گرفته تا 365 هزار تومان بر اساس بعد خانوار تغییر می‌یابد، این اقدام طبق قانون برنامه توسعه‌ی ششم و قانون بودجه‌ی 96 انجام گرفته است که پنج ساله بوده و ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: این اقدام و افزایش مستمری موجب خرسندی و رضایتمندی خانوارهای تحت پوشش شده و بسیار ارزشمند است که در دولت تدبیر و امید انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه سال اخیر، دولت علاوه بر افزایش مستمری‌ها و کمک‌های موردی، در بحث تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش، کمک برای تامین لوازم ضروری زندگی و... نیز فعال بوده و همچنین طی سال نیز پنج الی شش نوبت، سبد غذایی ویژه‌ برای خانوارهای تحت پوشش در نظر می‌گیرد.

https://t.me/malolannews




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی