معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

معلولان نیوز

اخبار حوزه افراد دارای معلولیت

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: فعالیت های ورزشی در حفظ و ارتقا سطح سلامت افراد معلول مهم است و باید به این امر توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مظلومی ظهر یکشنبه در مجمع سالیانه هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ولادت امام حسین (ع )خاطر نشان کرد: ورزش نابینایان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است و ۱۷ سال از قدمت این فدراسیون می گذرد.

وی با تاکید بر اینکه کار در این فدراسیون و رشته عشق می خواهد، اظهار داشت: زمانی شعار جهانی این بود که مشکل معلول، مشکل خود او می باشد، ولی امروز مشکل معلول، مشکل جامعه نیز خواهد بود و دولت و مردم باید در کمک کردن به معلولان و نابینایان دریغ نکنند.

مظلومی با بیان اینکه بین ۵ تا ۷ درصد از جامعه را معلولان تشکیل داده اند، تصریح کرد: باید به آن ها کمک کنیم تا مانند افراد سالم از امکانات و امتیازات  جامعه استفاده کنند و خوشبختانه در بعضی از بند ها قانون اساسی به کمک ارگان ها و سازمان در این باره اشاره شده است.

وی از اضافه شدن رشته بولینگ برای آقایان و رشته جودو برای بانوان خبر داد و افزود: در نظر داریم  حتی ۱ ورزشکار خانم را به مسابقات جاکارتا اعزام کنیم.

 مظلومی از وجود ۸ رشته برای آقایان در ورزش ها نابینایان و کم بینایان خبر داد و افزود: از سال گذشته کارهای زیر ساختی و استعداد یابی در این رشته شروع شده است و در سال جاری نیز ادامه دارد که در آذر ماه ۹۵ مسابقات جوانان آسیایی در امارات پیش رو داریم. ورزشکاران زنجان نیز در این مسابقات امیدواریم حضور داشته باشند و فدراسیون نیز حمایت کافی را خواهد داشت.

وی استان زنجان را در ورزش فعال دانست و خاطر نشان کرد: امکانات کشور محدود می باشد و این شرایط را باید قبول کنیم و جایگاه ورزش نابینایان را در کشور پیدا کنیم.

مظلومی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۳۴۰ سکه بین قهرمانان نابینایان و کم بینایان که در سال ۹۴ و ۹۵ افتخار آفرینی کرده اند، اهدا شده است.

وی آمادگی فدراسیون مبنی بر بعد آموزشی مربی گری در استان زنجان را اعلام کرد و افزود: کلاس ها مربی گری متعددی اجرا خواهد شد و کلاس ها مربی گری در رشته فوتبال نابینایان و کم بینایان بعد از ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.

مظلومی از افتتاح اولین زمین چمن مصنوعی مخصوص نابینایان در شیراز در چند روز آینده خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان برای چمن این مجموعه از طرف بهزیستی داده شده است و ۵۰ میلیون دیگر در آینده تزریق خوهد شد.

وی خاطر نشان کرد:برای معلول کار کردن سخت است و عشق می خواهد، استعداد ها زیادی استان زنجان وجود دارد و نسبت به عملکرد استان ها به آن ها در سال جاری امتیاز دهی خواهند شد و به دنبال آن هستیم که جایگاه ورزش نابینایان را در کشور پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان کشور، فعالیت های ورزشی را در حفظ و ارتقاسلامت افراد معلول مهم خواند و گفت: در صورت حمایت های مادی و معنوی می توان ورزش این قشر از جامعه را به جایگاه واقعی خود رساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی